Dekoder 1 z 4 s tristavovymy/OC vystupy

Ladislav Vaiz spam@nagano.cz
Středa Únor 11 13:28:31 CET 2009


Jan Waclawek napsal(a):
> Fuha, tak tomuto zase nerozumiem ja - to akoze s nejakymi povesanymi kondikmi? Nieeee ja som to tak nemyslel.
>   

To byl trochu ulet. Je to myslenka nekolik let stara, ze N piny lze cist 
N^2 - N tlacitek. Staci k tomu par diod:
http://ok1zia.nagano.cz/temp/moto_0191.jpg
Pro koupenou maticovou klavesnici to nejde pouzit.

> Zacnime takto: ten FT232R ma kolkoze noh na bit-bang? Pesimisticky pohlad hovori, ze 8, druhy, ze 12. Ta dokumentacia je... hm... no, pripustme, v Skotsku nerobia dokumentaciu o nic lepsiu nez v Norsku... ;-)
>   

Ja myslim, ze jen neznas 
http://www.ftdichip.com/Documents/AppNotes/AN232R-01_FT232RBitBangModes.pdf 
, protoze me to pripadne jako dobra dokumentace.

> Predpokladajme, ze 12 (aj ked pomerne blbo a potencialne pomaly ovladatelnych), takze na klasicku maticu padne 4 + 4 (4 vystupy (so seriovymi diodami) a 4 vstupy), ale z toho sa daju tie 4 vystupy "zrecyklovat" aj ako vystupy do LCD (priamo z FTDI, este "spred" tych seriovych diod).
>
> Zostavajuce piny sa pouziju na riadenie LCD.
>
> Ak 8, tak je asi namieste uz pridat aj nejaky IO naviac, ale to by som si trocha este rozmyslel - tak ako si ju nakreslil ma aj slabost v tom, ze ak niekto stlaci viac tlacitok naraz, tak sa nebude dat ovladat LCD naviac tie vystupy budu tlacit proti sebe.
>   

12 pinu podle me nejde. Minimalne kdyz se CBUSx nastavi jako RD nebo WR, 
tak si nebude pamatovat stav pri prepnuti do synchronniho. Uvazuju tedy 
o jistych osmi.
Jj, to mi uniklo. Takze presuneme diody mezi klavesnici a sbernici a 
mame to koser :-)

> Posledna poznamka je, ze z principu v pasivnej matici (bez diody na kazdom spinaci) nie je mozne rozlisit vsetky *kombinacie* tlacitok (jednotlive samozrejme idu).
>   

S tim samozrejme pocitam

Lada



Další informace o konferenci Hw-list