Dekoder 1 z 4 s tristavovymy/OC vystupy

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Středa Únor 11 12:59:06 CET 2009

> Musim rici, ze nechapu. Dokazu si predstavit, ze 4 piny ctu na klavesnici
> 4x4 vsechna tlacitka krome diagonalnich. Ale zase to znamena rychle
> prepinat piny mezi vstupy a vystupy.

Fuha, tak tomuto zase nerozumiem ja - to akoze s nejakymi povesanymi kondikmi? Nieeee ja som to tak nemyslel.

Zacnime takto: ten FT232R ma kolkoze noh na bit-bang? Pesimisticky pohlad hovori, ze 8, druhy, ze 12. Ta dokumentacia je... hm... no, pripustme, v Skotsku nerobia dokumentaciu o nic lepsiu nez v Norsku... ;-)

Predpokladajme, ze 12 (aj ked pomerne blbo a potencialne pomaly ovladatelnych), takze na klasicku maticu padne 4 + 4 (4 vystupy (so seriovymi diodami) a 4 vstupy), ale z toho sa daju tie 4 vystupy "zrecyklovat" aj ako vystupy do LCD (priamo z FTDI, este "spred" tych seriovych diod).

Zostavajuce piny sa pouziju na riadenie LCD.

Ak 8, tak je asi namieste uz pridat aj nejaky IO naviac, ale to by som si trocha este rozmyslel - tak ako si ju nakreslil ma aj slabost v tom, ze ak niekto stlaci viac tlacitok naraz, tak sa nebude dat ovladat LCD naviac tie vystupy budu tlacit proti sebe.

Posledna poznamka je, ze z principu v pasivnej matici (bez diody na kazdom spinaci) nie je mozne rozlisit vsetky *kombinacie* tlacitok (jednotlive samozrejme idu).

>Jestli myslis FTDI, tak ano, ale to ma vyhodu, ze do nej nemusim psat
>firmware :-)

Bingo.

wek