OT: automatizace na zeleznici

Serych Jakub Serych@panska.cz
Středa Únor 11 07:17:49 CET 2009


> Nevytrhavajte veci z kontextu, pan kolega.
> 
> Otazka bola polozena ako reakcia na tvrdenie, ze vypravcu je 
> mozne nahradit automatom, pretoze v jednej firme nahradili 
> fakturantku pocitacom a v inej firme tlaciara tlaciarenskym strojom.
> 
> Lenze to su veci neporovnatelne. Tam kde ide o zivot, 
> posledne slovo zatial musi mat clovek. Niekedy to moze 
> znamenat aj to ze cele dni pozera na monitory a nerobi nic. 
> Ale v pripade neocakavanej situacie, ktora nebola 
> naprogramovana to musi byt clovek, ktory to "vezme do 
> teplejch". Zatial je to tak, a este dlho to tak bude.
> 
> A ta vasa nerovnost by mozno nebola tak ostra, keby v mnohych 
> pripadoch zlyhania techniky nebol pobliz clovek, ktory 
> zavcasu zasiahol ...
> 
> -m-
Ta debata asi nebere rozumneho konce, ale podivejte se na priklad vlakove
doprave daleko blizsi nez "fakturanta a tlaciaren". 
Takova letecka doprava. Samozrejme je daleko narocnejsi na rizeni a daleko
rizikovejsi nez vlakova, o tom predpokladam nikdo nema pochyb, prepravi IMHO
daleko vetsi objem lidi a presto: Stoji na kazdem kilometru runwaye nekolik
maniku s placackami a cervennymi cepickami? Srovnejte si, kolik lidi
zajistuje v CR dispecing jakemu objemu letecke dopravy s podobnymi udaji o
ceske zeleznici. 

Myslim, ze na prvni pohled jsou cisla vyrazne odlisna. Takze to proste
vyrazne zautomatizovat urcite jde. Jenom chtit a nechtit delat odvetvi
generujici umelou zamestnanost!

Jakub Serych  



Další informace o konferenci Hw-list