automatizace na zeleznici

Petr Zapadlo zapik@email.cz
Úterý Únor 10 21:57:13 CET 2009

Já jsem stejnou trasu absolvoval před cca 10 lety a mám z ní tak špatné
zkušenosti, že české dráhy jsou proti tomu procházka rajským sadem.

Problém byl v tom, že jsem jel z Victoria Station, kde se ovšem musí
přestupovat (Clapham Junction - jestli so to pamatuju ještě dobře).

Žádný z průvodčích v přistavených vlacích nevěděl zda právě tudy se bude
projíždět a zastavovat, takže jsem přes 2 hodiny chodil od vlaku k vlaku a
hledal spásu v podobě průvodčího který bude znát svou trasu.

A když jsem se dostal na přestupní stanici, tak zase nikdo nevěděl kdy pojede
vlak do Basingstoke.

O papírových jízdních řádek jsem si mohl nechat zdát, dokonce i na informacích
o nich nic nevěděli. Naštestí se mi povedlo objevit na jedné nástěnce malou
mapku londýnské železniční sítě, takže jsem zjistil, kam že to mám vlasntě
jet.

A vlaky ? Nic moc, neforemné nevzhledné skříně, které kromě koberce a
jezdícího stewarda s nějakým občerstvením se téměř nelišili od anšich
tehdejších pantografových jednotek. (Tím nemám na mysli CityFrog)

Spáteční cestu jsem již neriskl vlakem a jel autobusem za který jsem zaplatil
cca třetinu ceny. Autobus byl tak o třídu lepší než ten kterým jsem do Angli
přijel, řidič perfektne informovaný.

Tož tak, ale třeba se něco změnilo :-) (i v Anglii)

Zapik