automatizace na zeleznici

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Únor 10 15:51:44 CET 2009

JR> Co sa tyka vozoveho parku, to by som tiez nevidel az tak cierne.
JR> Myslim, ze nie je potrebne obnovovat vozovy park. Vybavenie lokomotivy
JR> napr. GPS-kom a prenos dat nie je az take
JR> neriesitele susto. Bezne sa napr. do nakladnych aut ( aj osobnych)
JR> montuju GPS-ka s napojenim na centralu, takze
JR> dispecer vidi na monitore polohu svojich aut v realnom case. Myslim ze
JR> je nieco podobne aj na vlakoch - kedysi
JR> mi prisiel pod ruku link - bolo mozne trackovat rychliky na uzemi
JR> slovenska, pricom to ukazovalo bodky a farba
JR> oznacovala jazdu nacas, pripadne male a velke meskanie, pri pohybe mysou
> [...]

V ČR je to třeba zde
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa

S GPS je trochu problém. Dozvíte se kde vlak je (i když by to měl
vědět již stávající systém), ale nevíte např. zda jede po správné koleji. To
mělo mj. řešit Galileo, vysoká pořesnost pro civilní sektor.
Navíc ani GPS není 100% spolehlivá, postavit jen na tom zabezpečovací systém bych se bál.

Tomáš