Krbova kamna s vymenikem

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Pondělí Únor 9 16:58:04 CET 2009

No ale cena takove sestavy mi prijde vzhledem k efektu astronomicka.... Ja
mam na horni trubce jen prilozny termostat a funguje to uspokojive. Je fakt,
ze se topi jen par hodin denne a pod dohledem. Akumulaci zajistuje podlahove
topeni.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Dee Jay
Sent: Monday, February 09, 2009 4:35 PM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Krbova kamna s vymenikem

Kreslil jsem ovládání krbové vložky s teplovodním výměníkem pro jednoho
zákazníka a celek fungoval asi takhle:

-součástí výměníku v krbu byl kapilárový termostat s nějakou blíže neurčenou
hysterezí (bězný bojlerový nebo kotlový typ) tento ovládal oběhové čerpadlo,
které "nabíjelo" akumulační nádrž-tato byla spojena s hlavním rozdělovačem
domu (byl sem napojen další zdroj tepla-plynový kotel)  Celé to bylo
napájeno ze záložního zdroje ( http://ptacek.e.sweb.cz/nzuni%20cz.htm
vypadá jako bastl ,ale funguje :-) jako zásobárnu energie používá
autobaterii) ten záložní zdroj má na sobě teplotní čidlo a nastavovátko
umožňující ovládání oběhovky dle teploty, to jsem ale nepoužil vzhledem k
osazenému termostatu. Dále bylo zařízení osazeno mechanickými bezpečnostními
prvky a to vřele doporučuji - už se to vyplatilo / jednim znich je zhášecí
mechanismus přímo na výměníku který při extrémním přetopení prskne vodu z
topného okruhu dohniště (děsný efekt,ale  lepší než vobouchnout) druhý
mechanismus chrání před přehřátím akumulační nádrž / tam dojde k průtoku
studené vody hadem pro ohřev TUV přímo do kanalizace, třetí je běžný
pojišťovák.
Zároven mohu vřele doporučit instalovat akumulační nádrž - výměník je totiž
tepelný zdroj s poměrně velkým výkonem avšak dodávaný nárazově a vy tu
energii nusíte někam uložit/a co si budeme říkat do dnešních plechových
radiátorů s měděným potrubím toho moc nenaakumulujete.
Dobrou věčí může být vyvedení několika ledek indikujících teplotu topného
okruhu a nějakého pípátka poblíž topidla - upozorní vás to na to zda
přikládat nebo ne a také varuje když je moc pod kotlem. Ideální by byla
nějaká klapka co by dokázala rama regulovat hoření. To je pro začátek vše.
Mj. žádnou kondenzaci jsme nepozorovali, protože termostat zapíná čerpadlo
řekněme kolem 60-70stupnu takže větší množství chladné vody se tam
nedostane.

DJ