Krbova kamna s vymenikem

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Pondělí Únor 9 16:06:21 CET 2009

Mame uz 2 roky krbova kamna s vymenikem, teplota vody je vetsinou pod 50st,
spis 40, a nevsim jsem si, ze by spaliny nejak kondenzovaly, nebo spis, ze
by to necemu vadilo... Veskere pracovni plochy jsou pokryty suchymi sazemi a
obcas se musi odrbat kartacem (vrstva I 1mm pokud se na to delasi dobu
kasle). Ucinnost IMHO stejne nic moc at se cisti nebo ne.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Lubor Otta
Sent: Monday, February 09, 2009 3:51 PM
To: hw hw
Subject: OT: Krbova kamna s vymenikem

Zdravím konféru.
Projektuji kamna na chalupu a váhám jak zabránit kondenzaci spalin ve
výměníku a zároven zajistit rychlé roztopení.
Jde o kamna 12kW, a asi 3 radiátory v okruhu.
Doporučovaná řešení od výrobcu kotlu a kamen:
laddomat od Atmosu
termoventil esbe TV60, dnes už řadaVTC

Levnější řešení která mně napadla, tedy nevyzkoušené: Doprostřed výměníku
přiložit termostat, a spínat s ním oběhové čerpadlo. Použít termostatický
směšovací ventil, jakým se omezuje teplota TUV do
sprch třeba ve školách, proti opaření.

Dík za názory a zkušenosti z praxe.
Lubor