RE: OT - jak poznat funkční SODIM SDRAM - reklamace v obchodě

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Únor 9 11:24:28 CET 2009

Paradoxne ta pamet být vadná nemusí, muze být jen nekompatibilní, ale to
samozrejme obchodním pohledem nepozna.
Na otesovaní doporucuji memtest86 resp. memtest86+

http://www.pcporadenstvi.cz/memtest-86
http://www.memtest86.com/

Obecne se tento program povazuje za etalon, proti kteremu se toho neda moc
prici, jedina nevyhoda je nutnost bootovani z CD/FDD atp.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Aleš Chlubný
Sent: Monday, February 09, 2009 10:50 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT - jak poznat funkční SODIM SDRAM - reklamace v obchodě

Nakupujte u CZC, uz nekolikrat jsem tam reklamoval a vzdycky absolutne
bez problemu, maximalni ochota, pokud si omylem koupite nekompatibilni
kusy HW obratem Vam je vymeni za jiny typ. A pokud Vam prodejce bude
tvrdit, ze je pamet OK a Vam nefunguje ve dvou ruznych NB, doporucuji
kontaktovat Sdruzeni obrany spotrebitelu (http://www.spotrebitele.info).

Ales Chlubny

Jan Hovorka napsal(a):
> Zdravím konferenci,
>

> Chtěl bych se zeptat, zda je nějaký obecně uznávaný způsob jak prokázat
funkčnost RAM při reklamaci v obchodě?

> [...]
kombinace.
> - případně zda někdo nemáte zkušenost, jak to funguje v Mironetu při
reklamaci RAM

> mám takový problém,
>
> potřeboval jsem historickou SODIM SDRAM,
>
> koupil jsem ji teda v obchodě, ale při vyzkoušení ve dvou NB ani v jednom
nechodila.

> Tak jsem se vrátil do obchodu a myslel jsem že ji vyměním *,
> ale prodejce nechtěl tak to nakonec dopadlo, že jsem ji tam nechal na
reklamaci **.

> Jestli je RAM funkční nevím, třeba v něčem půjde, ale je také možné že je
vadná. Když jsem ji koupil a doma rozbaloval, tak jsem zjistil, že už byla
rozbalená (bylo to tak šikovně udělané, že jsem si toho v obchodě nevšim).

> * Den předtím než jsem ji koupil mi slíbil, že když mi nepůjde peníze mi
sice nevrátí, ale RAM vymění za jiné zboží v podobné ceně.
> ** I to byl celkem problem, protože obchodník o RAM ležící na stole, aniž
by ji někam připojil, prohlásil že je v pořádku a nechtěl ji vzít na
reklamaci