Ruseni USB relatky

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Únor 9 01:14:20 CET 2009

Tak takhle nějak bych si to taky představoval, kdybych měl pod kontrolou
rozvaděč. Ve skutečnosti jsem ho zatím neviděl.

Alespoň tedy děkuji za argument tímto směrem.

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik@vaelektronik.cz>
záleží na uspořádání a záleží co vám to USB ruší. Na menší frekvence stačí
optočleny, 1GHz přes jejich kapacitu v pohodě proleze. Menší frekvence chodí
poslušně po drátech, ty vyšší i různě vzduchem.
Přes USB máme ovládané zařízení - ve skříni je počítač a o polici níž
stykače. Taky  přes FT232. Ovládání oddělené optočleny. Sice to chodilo, ale
když se do přívodu při měření EMC zavádělo rušení, počítač zapomněl že má
USB (najednou chyběl ovladač). Odrušovací filtr na přívodu nestačil, asi ho
to obešlo vzduchem.
Takže:
1. byl jsem zlej na kolegu silnoproudaře, když přizemnění vstupního filtru
natáhnul ze svorky vzdálené 15 cm. I 5 cm je moc, chce to přizemnit přímo na
plech. Tohle silnoproudaři někdy těžko chápou :-)) Ale stejně to nestačilo
2. doplněn filtr na přívodu k počítači, v horní polici u počítače a
přizemněný přímo na plech.
3. na USB šňůře navlíknutý ferit.
4. deska s FT232 a s optočleny přizemněná na DIN lištu, k plechu té police
(ke stejnému jako přívod)
5. na kabelu od optočlenů do dolní části (ke stykačům) ferit
Pak už to přežilo úplně všechno.