OT GParted

Zdenek zdej@atlas.cz
Sobota Únor 7 10:27:41 CET 2009

Zalohovano uz mam kompletne vse. Uz jsem mel "prst na spousti" a chystal
se smazat sda2, ale neco se mi nezda.

Kdyz se na disk podivam ve Win DiskPart, tak je tam jeden primarni (C) a
jeden rozsireny. Ten obsahuje jeden primarni (D) a dva logicke. Smazanim
sda2 bych prisel nejen o Linuxove oddily, ale i datovy NTFS (D).

Oddil	Typ		Velikost	Posunuti
Oddil 1	Primarni	15 GB 	32 KB
Oddil 2	Rozsireny	97 GB	15 GB
Oddil 3	Logicky		10 GB	15 GB
Oddil 4	Logicky		2000 MB	24 GB
Oddil 5	Primarni	85 GB	26 GB

Tohle presne odpovida vypisu fdisku:
		Zacatek		Konec	Bloky
/dev/sda1   *           1        1912    15358108+   7  HPFS/NTFS
/dev/sda2            1913       14592   101852100    f  W95 Rozs. (LBA)
/dev/sda3            3443       14592    89562375    7  HPFS/NTFS
/dev/sda5            1913        3187    10241374+  83  Linux
/dev/sda6            3188        3442     2048256   82  Linux swap/Solaris

Takhle se to tvari v poradku ve Win i Linuxu. Oba OS nemaji zadny
problem s pristupem na disk.

Pritom ale ve Win Spravci disku je jeden oddil navic, mimo fyzickou
velikost disku:
http://img223.imageshack.us/my.php?image=diskpu0.jpg

Zaroven Lin GParted vidi cely disk jako neobsazeny a nabizi jedinou
volbu: vytvorit novou tabulku. Pres tento bod nejde provest novou
instalaci Linuxu.

Zdenek