OT GParted

Lubos Medovarsky lubos.medovarsky@accelera-networks.com
Pátek Únor 6 07:54:52 CET 2009

Ladislav Vaiz wrote:
> To je otazka. Proc by fdisk pri mazani primarni partisny zasahoval do
> rozsirene?

Hovorili sme o odmazani rozsirenej particie, vypis hovori:
> [   31.533215]  sda: sda1 sda2 < sda5 sda6 > sda3

> Nezapomente, ze sda2 obsahuje dalsi vnorenou tabulku rozdeleni. V ni je
> primarni sda5. Pak je take otazka, jak je definovana sda6. Zda jako dalsi
> primarni uvnitr sda2 nebo jako dalsi rozsirena a logicka rekurzivne.
> V techto dalsich tabulkach asi bude zahrnuta velikost sda2, ktera je
> minimalne na urovni sda spatne.

Presne tak, ako pisal Zdenek:
> /dev/sda1   *           1        1912    15358108+   7  HPFS/NTFS
> /dev/sda2            1913       14592   101852100    f  W95 Rozs. (LBA)
> /dev/sda3            3443       14592    89562375    7  HPFS/NTFS
> /dev/sda5            1913        3187    10241374+  83  Linux
> /dev/sda6            3188        3442     2048256   82  Linux swap/Solaris

Linux, resp. GNU nastroje zasadne nepomenuju logicku particiu
cislom mensim nez 5. Toto pomenovanie sa samozrejme nikam nezapisuje,
ide len o konvenciu mien podla poradia fyzickych particii (1-4)
a typu (logickych) particii (5+).

Takze odpoved je ano, vymazanim particie 2 sa vymaze udaj o sektore,
na ktorom je umiestneny rozsireny zaznam a s nim aj udaj
o rozmiestneni particii 5 a 6.

Viac info napr. na http://en.wikipedia.org/wiki/Extended_partition

> Nezda se mi to tak trivialni, abych mohl doporucit:

> Proste pocitejte se vsim. Tabulky jsou znacne nestandardni a stat se
> muze leccos :-)
>
> Lada

V pripade, ze sa autor "hral" pridavanim rozsirenej particie
pre Linux a (napr. dosovskym fdiskom) vytvoril nespravne
umiestnenu rozsirenu particiu, jej vymazanie *by malo*
byt bezpecne.

O tom, ze treba zalohovat uz vie, zarucit sa mu za to nemoze
nikto iny, a kym sa nachadzame v Europe, snad nemusim pisat
disclaimer ;-)

Lubos