Dalnopisy (Re: OT Zobrazenie mailu od RV)

Saša Svobodová sasa@zirafoviny.cz
Čtvrtek Únor 5 15:39:56 CET 2009

Hezke odpoledne,

    ja videla hodne stroju a vsechny je meli. Byla to dve tlacitka na
prave strane v horni rade klaves. Po jejich stisknuti stroj vyslal kod
hacku nebo carky, ale ani jeden ze stroju neudelal krok, takze dalsi
znak se vytiskl na stejne misto jako ta carka nebo hacek. Ja mam
zkusenost jen z 50Bd stroji, ale co si pamatuji, tak se od sebe lisili
jen  prevodovkou od motoru a ty rychlejsi mozna i jinak udelanym
stavecem prijmu (takova ta vec pod krytem priblizne uprostred stroje s
regulatorem na sroubek :-) )

    Sveho casu jsem na T100 umela psat rak rychle, ze mi ta masina
nestacila a ja musela cekat, az se uvolni klavesnice :-) Stroj se totiz
branil chybne obsluze a tak dokud jedna klavesa nedobehla do zakladni
polohy, nesla stisknout zadna jina.

    Mela jsem v ruce stroje drazni, stroje ve skole i jeden stroj co
puvodne slouzil na jiste ustredne patrici ministerstvu obrany ;-) Ale
jak rikam, byly to 50Bd stroje.

    Dalibora jsem videla ve vitrince, ale v chodu nikdy, tak nevim jak
psal.

    Jinak ja se ve skole ucila o tom, ze kodovani dalnopisu je podle
MTA2 coz je Mezinarodni Telegrafni Abeceda 2 :-)

					Saša K. Svobodová

            www: http://www.zirafoviny.cz

           mail: sasa . svobodova      @            centrum.cz
   mobilni mail: svobodova . sasa      @       vodafonemail.cz