OT Zobrazenie mailu od RV

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Čtvrtek Únor 5 05:42:35 CET 2009

Zdravim,

> To je dobra blbost, pan kolega. RFC nie su ziadne zavazne standardy a nie je ziadny vacsi problem do nich dostat akukolvek kravinu. Som zvedavy, co by ste povedali, keby som Vam poslal mail napriklad prostredictvom sluzby definovanej v RFC1149 ;-)

Toto je celkem zname RFC a treba za 1. svetove valky by se hodilo, skoda, ze
tehdy se IP site jeste nevyskytovaly :-). A ja ? Zpravu bych vyhodnotil
a na mediu bych si pochutnal :-).
  Takovyto "easter egg" se najde v rade odvetvi, viz znamy datasheet od
"Write Only Memory" (typove cislo ted hledat nebudu, jsem poranu jeste liny).
  Jinak status "doporuceni" (Recommendations) maji i vsechny ITU standardy
v oblasti telekomunikaci a presto jsou ta doporuceni vsemi vyrobci do puntiku
dodrzovana - proste proto, ze telekomunikace jsou o vzajemnem porozumeni
a bez kompatibility k porozumeni nedojde. RFC "standardy" se de facto stavaji
obdobnymi doporucenimi pote, co projde urcita "komentovaci perioda", tj.
tehdy, kdy se prijmou, akceptuji a vyhodnoti pripominky ostatnich a zapracuji
se do standardu.

> To tak isto mozem prehlasit, ze je trebars standardom pouzivat micro$ovtovsky .doc, nech je za tym schovane cokolvek (a ze toho moze byt vela a pokojne to moze byt v ne-M$ (a dokonca aj v M$ "nespravnej" verzie) nezobrazitelne, to hadam viete), pretoze v statnej sprave to standard je; a ze je politikou u nas vo firme posielat maily len v tomto formate; a ze je jednoznacne chyba Vasich prostriedkov na prehliadanie, ze toto nedokaze zobrazit. Predpokladam, ze budete prvy, ktory bude nadavat.

V tomto pripade bohuzel mohu souhlasit pouze castecne. Standardy delime na ty
s globalni platnosti a pak na lokalni, dane mistni upravou. Pokud bych chtel
komunikovat se statni spravou, chca nechca bych musel akceptovat jeji
"standard" a vyplodit dokument .doc nebo akceptovat ten jejich (ikdyz doufam,
ze v nasi statni sprave brzy zvitezi nejaky SKUTECNY standard). U nas ve firme
je to bohuzel taky "standard", takze se musim prizpusobit - prostredky pro to
mam. Avsak v globalnim meritku existuji skutecne jen obecne uznane standardy
(RFC, ISO, ITU, IEEE...) a tak Vas mam skutecne pravo poslat nekam, kdyz mi
jako soukrome osobe poslete mail v nestandardnim formatu, uz jen proto, ze
nemuzete predpokladat, ze si budu kupovat drahe nastroje jen a jen kvuli tomu,
abych si precetl zrovna Vas mail :-).

Vite, to neni ani tak o technice, ale o slusnosti (abych tak trochu nekoho
parafrazoval :-) ).

> wek

S pozdravem Pavel Troller