PIC zaciatocnik

j s jarin.hw@gmail.com
Středa Únor 4 10:10:37 CET 2009

Dňa 3. február 2009 18:41, Rosko, Peter <Peter.Rosko@siemens.com> napísal/a:
> zapojenie je: lab zdroj 5V, kontaktne pole. Q 14MHz je zapojeny bez
> kondenzatorov (ale isto iste kmita) na OSC1 a OSC2.
> reset je 49kOhm + 220n medzi 5V a /MCLR, to co vidim je snimane na
> 700Ohm + LEDke zapojenej do RA0 a gnd.
> Pri resete som mal aj R 3k9, bolo to to iste.

No tie chybajuce kondenzatory pri krystali by mozno, ale _mozno_ boli
OK, ale aj tak by mozno bolo vhodne ich tam doplnit. Normalne dva kusy
22pF keramika, to este nikoho nezabilo.

> napajacie napatie blokovane nijako nemam, ale podla osciloskopu tam nic
> extra nie je, zvlnenie nikdy nepadne pod 4V.

Tak toto je naozaj drsne. Prepacte, ale toto je HRUBA zaciatocnicka
chyba, inak sa to neda nazvat. Strkat akekolvek digitalne obvody,
zvlast take zlozite (ako aj najjednoduchsi MCU) do kontaktneho pola
(co je des a hruza samo o sebe), no dobre, ale nedat tomu ubohemu MCU
na napajanie blokovaci kondik, to je naozaj prekrocenie vsetkych
limitov pri pokusoch o zjednodusovanie.
Ked ucim male deti spajkovat digitalne obvody (nielen MCU), tak im
vzdy prizvukujem ze na napajani hned pri kazdom digitalnom obvode MUSI
byt 100nF keramicky kondik, ako minimum a este vzdy aj nejaky 10uF
tantal na doske. A to je mimochodom aj jedno z najzakladnejsich
pravidiel, ktore musi ovladat aj clovek ktory si sada k MCU prvy krat.
Mimochodom fakt, ze nic nevidite na osciloskope neznamena, ze tam nic
nie je. Neviem co mate za osciloskop, ale pokojne sa moze stat, ze
poklesy napajacieho napatia budu take uzke, ze ich osciloskop
jednoducho nechyti. Ak mate nejaku vesmirnu techniku, tak sa Vas to
netyka, samozrejme.

Pokial nebudete mat funkcny HW, nemozeme dalej diskutovat o tom, co je
zle s firmware.

P.S.: Snazil som sa nebyt hruby, ale prislo mi trosku zvlastne, ze sa
tu dlho diskutuje firmware, pritom sa ukaze, ze hardware je dost slaby
a moze sposobovat chyby.