Zmerana halogenka

Daniel Valuch daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Únor 2 20:34:56 CET 2009

tak som to dokoncil, mozeme zacat tliachat preco je to tak :-) Je to
spracovane celkom primitivnym sposobom tak dufam ze som niekde neurobil
zavaznu chybu v uvahe...
Takze
- zmeral som halogenovu ziarovku z lampy, meral som jednosmernym
napatim. Intenzitu svetla som meral prudom fotodiody SFH203
(sirokopasmova) pri reverznom napati 5V. Cisla su v
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/halogenka_meranie.pdf
- z nameranych udajov je vidiet aky je priebeh prudu, vykonu a fotoprudu
vs. rms. hodnota napajacieho napatia. Z datasheetu fotodiody som urobil
fit aby som dostal prud vs. osvetlenie. Je to tam v log-log mierke,
myslim ze linearny fit je uspokojivy :-)
- z nameraneho fotoprudu je potom mozne vypocitat hodnotu osvetlenia
(lux) versus napajacie napatie. Cez to som znova prelozil polynom aby sa
to dalo pouzit vo vypocte
- Mathematica vypocitala rms hodnotu fazovo regulovanej sinusovky, kde
vypinaci moment (T2) je 180 stupnov a zapinaci (T1) sa posuva od 0 do
180. Ked je 0 znamena ze to svieti naplno, pac prejde cela polperioda
- potom uz len nasobenie a na konci je normalizovany graf osvetlenia vs.
uhla otvorenia pre moju konkretnu ziarovku :-)
vypocet je tu http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/halogenka_vypocet.pdf
Tak to teraz aspon trochu rozoberaj nech som to nerobil zbytocne :-)))
b.