Kondenzatory do pulsnich zdroju - keramika / elektrolit?

Juraj Michálek michalek@toolsquare.com
Pondělí Únor 2 15:08:03 CET 2009

Tantaly maju lepsiu mechanicku odolnost, mozu sa pajkovat rucne. U keramiky
napriklad pri pajkovani, nesmie byt rozdiel teplot na ktorychkolvek 2
miestach puzdra vacsi ako 100*C. Tantaly lepsie znasaju aj teplotne soky
(vdaka J privodom), nehovoriac o stabilite kapacity v zavislosti od teploty
a napatia. Keramiku mozte pouzit nielen ako kondenzator ale aj ako teplotne
cidlo. A pozrite si vzdy v DS zavislost kapacity od napatia !

S pozdravom
Juraj Michálek
www.toolsquare.com
ICQ: 209 598 598
----- Original Message -----
From: "Pavel Novotny" <novotny.pp@atlas.cz>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, February 02, 2009 1:55 PM
Subject: RE: Kondenzatory do pulsnich zdroju - keramika / elektrolit?

Tezko rici.

Jednak tantal stoji cca 3x tolik, je vetsi a pak hlavne koukam do DS tantlau
AVX a 10uF/16V ma podle pouzdra ESR 2000 respektive 3000mOhmu pri 100kHz,
kdezto u keramiky
jsem pri stejne frekvenci odecetl +- 10mOhmu tj. 200 az 300x mene.

Jak rikam fakt nevim, potrebuji to do 250kHz spínaného zdroje pro male
prody, pricemz potrebuji co nejvyssi zivotnost a relativne malou plochu.
Sehnat do takového zdroje v CR kvalitni malou civku a k nim  nejake ty
kondenzatory je docela kumst. Stinene civky jsme nasel u SOS, ale zase
nemaji kvalitni elity, ty ma snad jen ECOM, ale zase nemá civky , nehlede na
to, ze somatne IC ma jen TME atd :-)