Long Life pulsni zdroje (step-down) 10-100mA?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pondělí Únor 2 01:21:21 CET 2009

Nabidka skutecne modernich radicu pro podobne zdroje neni v CR nijak velka, dokonce si troufnu tvrdit, ze pokud nechcete minimalne balici jednotku tak ty nejmodernejsi IC proste nesezenete, pokud nepocitam predrazene produkty od Max...
Pomerne dobre se da sehnat LM2674 s cenou tak 45 Kc, s nim lze postavit zdroj s ucinnosti cca 82%, pri tech 100mA.
Pokud jako diodu pouzijeme Schotky napriklad SS14 cca 1.5Kc a
 jako civku PIS4716-221M-04 SMD 220uH 0,8A 700mR 12,3x12,3x4,7mm
dostaneme se s ucinnosti na tech 82%
pokud sahneme po nejake lepsi diode, napada me MBRS2040 , ktrera ma VF 0.43V proti 0.5 u SS14, ale netusim zda se da sehant
respektive pouzijeme civku s vyrazdne mensim odprorem tj tak 10xmensim odporem muzeme se dostat i 86%, ale ta civka bude obri a pri tehcto proudech bude pusobit smesne + prvni navrzena civka je tusim stinena.
Jako C bych pouzil v prve rade keramicky SMD , celkem levne lze sehnat 10uF 16V X7R 1206 cca 2Kc, podporeny nejakym Low ESR elitem, ten elit muze byt problem, vetsina prodejcu  max. uvede, ze jde o Low ESR,ale zde to chce neco s odporem v jednotkach mOhmu a to bude chtit znackovy kondenzator.
Plocha zdroje bude tak 110mm2, pri provozu 7/24 muze ptorti lin.stab tento zdroj usetrit ;pri 100mA cca 5kWh/rok.

TT

Jako diodu by snad slo pouzit SS14 cca 2Kc, civka zde