RE: Výběr routeru / switche - návrh sítě

Serych Jakub Serych@panska.cz
Středa Prosinec 30 00:18:27 CET 2009

> Puvodni zprava ze dne 29.12.2009 od Jan Půhoný:

> nemůže stačit.
>
> To rozhodne stacit nebude, pokud chcete pouzivat i klasicke
> kodeky G.711. Na to rovnou zapomente. Pokud to tedy neni
> planovano na dve az tri soubezna spojeni se svetem.

Na WAN pripojeni neni duvod pouzivat G.711 a v praxi se to take tak nedela, a napriklad nejhojneji pouzivany kodek G.729 ma datovy tok 24kbps, takze do te 512ky by se teoreticky veslo neco kolem 20 soubeznych hovoru (pokud byste trval na G.711ce tak jen cca 6 soubeznych). Jak jsem napsal v minulem mailu, na bezny kancelarsky provoz staci pro 24 telefonu bohate kolem 4 soubeznych hovoru. Samozrejme pokud to ma byt najake call centrum, je zatizeni uplne jinde.
Urcite to ale chce v kazdem pripade nakonfigurovat QoS management.

Jakub Serych