OT Zrcadlo po domacku

Pavel Kutina hw@prelude.cz
Neděle Prosinec 27 22:28:28 CET 2009

Hezky, to je vypada na ten recept, ktery jsem sliboval :) Ale stejne po nem
kouknu, mam dojem, ze tam je neco malicko jinak.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Serych Jakub
To: 'HW-news'
Sent: Sunday, December 27, 2009 7:00 PM
Subject: RE: OT Zrcadlo po domacku

Tezko rict na co to chcete, podle toho to musi byt presne. Nejjednodussi
(ale ne nejpresnejsi napr. pro astonomicky dalekohled temer nevyhovujici)
zrcatko si nechte uriznout u sklenare z tzv. zrcadloveho skla. Je vyrazne
rovinnejsi nez obycejne okenni. Nejkvalitnejsiho pokoveni dosahnete vakuovym
naparenim (nejcasteji hliniku), ale na velikost 5x15 cm to uz chce dobrou
aparaturu a hodne zkusenosti, aby vrstva byla rovnomerna. Amaterstejsi ale
snadneji dostupny zpusob je chemicke postribreni. Nevyhodou je mensi
trvanlivost vrstvy.
Odkaz na navod (prevzaty z vynikajici knihy o stavbe amaterskych
dalekohledu) jsem tentokrat zkratil z jinych duvodu, nez, ze by byl dlouhy
:-))) (navedl me tam strycek Googl)
http://is.gd/5DsdU
Predpokladam, ze nepotrebujete stribrit ze stejneho duvodu, jako onen web
:-)))

Jakub Serych