KnowHow - DPS 4 vrstvy

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Čtvrtek Prosinec 24 14:01:03 CET 2009

mistni pan doktor vysvetlil ale mistni pan student nepocuval. Resp.
model spravania bol odpozorovany nasledovne: pan student sa spytal, pan
doktor zacal vysvetlovat a po prvej vete zacal zivat :-))
Problem s rozliatou zemou vseobecne je ze navrhari casto nerozmyslaju a
izolacne medzery medzi rozliatou medou a signalmi nechaju desatiny
milimetra. U rychlych signalov alebo u analogovych signalov ktore su
citlive na kapacitu to potom meni parametre vedenia/signalu.
Rozliatu med je taktiez potrebne dostatocne dobre prepojit s ostatnou
plochou rovnakeho signalu v inej vrstve. Jedna prekovena diera urcite
nestaci, staci porozmyslat nad tym ako tecu zemne prudy ked tam dame
napriklad blokovaci kondenzator a ten sa k zemnej rovine dostane az cez
prekovenku 5cm daleko, to ho tam vobec nemusime davat.
Signaly vo vnutornych vrstvach je mozne tahat a sam to robim, ale znova
pri tom treba rozmyslat. Prerusit suvislu rovinu signalom tam kde tecu
prudy je na kriminal, ale na druhej strane mat pouzitu celu jednu vrstvu
na jeden napajaci signal ktory napaja 4 operaky je tiez nechutne
plytvanie a tam sa netreba bat to napajanie trochu zoptimalizovat.
Ako uz bolo spomenute je vyhodne mat napajacie vrstvy zlaminovane spolu
tenkou vrstvou FR4 lebo vytvoria celkom slusny nizkoimpedancny blokovaci
kondenzator. Na druhej strane nie je v ziadnom pripade zakazane strcit
signaly dovnutra a nechat napajacie vrstvy vonku, je to ale znacne
neprakticke.
b.