KnowHow - DPS 4 vrstvy

Ing. Peter Adamec max13@atlas.sk
Čtvrtek Prosinec 24 13:52:34 CET 2009

Ja trosku odpoviem lebo som sa pred par dnami do toho trochu rypal
Pre 4 vrstvaky sa pouzivaju vraj vnutorne vrstvy preto na napajanie aby
zostala signalova integrita na vonkajsich signalovych vrstvach rovnaka.
V podstate ma ist o to ze keby boli signalove cestu rovno pod sebou
navzajom by sa ovplyvnovali o dost viac ako ked su medzi sebou
oddelene napajacimi vetvami. Dalsia vec ktora z toho vsetkeho vyplyva je
ze nakolko su taketo signaly zospodu oddelene napajackou
tak je ich impedancia relativne konstantna. A v neposlednej rade, lahsie
sa to vyraba nie je taky problem s pnutim medi pri vyrobe (nakolko sa
vnutorne vrstvy lisuju uz vyleptane a vonkajsie sa leptaju az potom.

Jedna vec by ale zaujimala mna, to je asi skorej na balua otazka
Ked som robil ako diplomku- atenuator tak som daval dokopy materialy a
tam som sa docital ze VF vlna sa siri nie po celom povrchu ale po
povrchu ktory je blizsie k materialu s vyssim Er (kde vlastne vyvstava
otazka ako moc je dolezite zlatenie na PCB -ak nemyslim na oxidaciu
samozrejme). Ako sa sprava vlna ktora by bola vo vnutornych vrstvach
viacvrstvaku? Kedze med je obkolesena prepregmi s relativne konstantnym
Er tak by sa mala pre vyssie frekvencie zvysit efektivna plocha nie?

Peter Adamec