asus wl-700gE

Tomáš Koželuh mr.death@ipq.cz
Úterý Prosinec 22 17:22:57 CET 2009

Je to router, na všech rozhraních může být hromada trafficu a jediný, co ten
router v tu chvíli bude dělat, tak z paměti (má 64MB ram) kontrolovat
routovací tabulku, vlany, pravidla v iptables a případně QoS. V tu chvíli
není naprosto žádný důvod, aby vůbec sahal na nějaký disk. Ostatně základ
systému běží z integrované 2MB paměti, takže ten router by dokázal jet
dokonce i úplně bez disku. Logy se ve většině firmware ukládají do ramdisku,
takže opět se na disk nesahá.
Na disku pak můžou být další aplikace, protože 2MB asi bude málo na chod
přídavných aplikací typu samba a podobně.
A protože to běží právě na linuxu, tak se tam toho dá nastavit a potažmo
nainstalovat opravdu hodně. Je tam hdparm? Pokud není, tak určitě musí jít
nějak nainstalovat. A bez něho to IMHO usínat prostě nebude, protože to ten
disk nebude mít nastaveno.
Základem je tedy dostat se do konzole buď telnetem nebo přes ssh. Pokud to
nepůjde, tak doporučuju nainstalovat nějaký jiný firmware typu OpenWRT,
DD-WRT a podobně. Díky tomu disku a velké paměti, se s tím dá dělat hodně
věcí...

PS: Pro inspiraci -
http://nuwiki.openwrt.org/oldwiki/openwrtdocs/hardware/asus/wl700ge