Ladicka kytary

RV vicek.radek@cpost.cz
Úterý Prosinec 22 08:55:30 CET 2009

No vzdyt to pisu, ze by mnohem prinosnejsi bylo (pokud hraje sam tedy
nepotrebuje ladit v kravalu) udelat ladicku jen jako tonovy generator.
Staci jen potak s vypinacem na nastaveni hlasitosti, sedmisegmentovka
nebo pet ledek (na oznaceni tonu), dve tlacitka na zmenu tonu. A kdyz si
Dusan vyhraje tak muze simulovat i doznivani tonu jako u klasicke
ladicky. Je to lepsi kdyz ten ton nezni stale, clovek pak slysi lepe i
sam sebe.

Ona ta mechanicka ladicka je u kytary trochu neprakticka, kdyz musi
clovek hrat A a zaroven drzet ladicku.

Koneckoncu tech tonu si tam pak muze naprogramovat vic protoze nejsou
ladeni jen od toho obecne uznavaneho 440Hz A, jsou i jina Acka... ;-)

Vetsina zacatecniku na kytare ma stejne problemy kolikrat trefit oktavu
- uz jsem take ladil kytary co byly o oktavu niz a nekteri strelci
dokazou naladit i o oktavu vys a hrozne nadavaji ze jim praskaji Gcka.

Jinak na webu je nekde free program, ktery obcas pouzivam (tedy pouzival
jsem nez deti dostaly samohrajky a tak se ladim k nim) kdyz potrebuji
dotahnout prave Acko - jsou tam cele skupiny nastroju a odpovidajici
ladici tony, umelo to myslim pres mikrofon merit a i naopak prehravat
ten ton.

Radek Vicek