SW burza

Pavel KREJCI krepa76@gmail.com
Sobota Prosinec 19 23:04:49 CET 2009

2009/12/19 Tomáš Tomáš <tom.tore@seznam.cz>

> Co na to rici, snad par prikladu
>
> AV reciever Onkyo TX-NR1007  v USA sezenete za 1190$ v CR se ceny pohybuji
> pres 30.000 Kc bez DPH
> AV reciever Onkyo TX-NR5007  v USA sezenete za 1890$ v CR se ceny pohybuji
> pres 49.000 Kc bez DPH
> proc si ho nedovezu, vyrobce uplnou nahodou dela pro USA verzi jen na 110V
> i kdyz pro asii dela verzi s prepinanim 110/220V, asi nahodou, ze. Popravde
> ja si ho dovezl a i s postovnym a vymenou trafa jsem porad usetril vice nez
> 15000 Kc.

Takze tuzemak ostrouhal. Nedivil bych se, kdyby to v USA nebylo prepinaci
aby to USA obyvatel nemel moznost prepnout.

Nevim presne o cem WTO narizuje, ale pokud si tady nekdo masti kapsu a je
moznost si koupit levneji jinde, tak proc to neudelat... Cimz samozrejme
nerikam, ze schvaluju masteni kapes.

> kdyz zde byla rec o Autodesku
> Autodesk Invertor 2010 Professional v USA 7950$ v CR 216000 bez DPH
> bohuzel licencni smlouva uplnou nahodou zakazuje v EU pouzivat US verze a
> to i kdyz jde o stejny kod

No a ma WTO na tohle vliv kdyz jde o licenci? Je to prasarna to samozrejme
uznavam. Osobne jsem sw s takovou licenci jeste nepotreboval a uzitecne
utilitky za par jednotek az desitek dolaru davaji autori celosvetove.

> kdyz je popularni praseci chripka,
> Tamiflu 75mg v USA 10$ v CR 480Kc + 30Kc abych byl presny
> bohuzel, individualni dovoz leku je do CR nezakonny

Kde je ten lek vyrobeny? Jake je dovozni clo do USA, jake u nas? Chtelo by
to porovnavat trosku detailneji - ale opet... nerikam ze to neni levota.

> a tak by slo pokracovat, vzdyt i blbej hamburger u MCkacera je u nas drazsi
> nez v USA a kupodivu i mensi. Vrcholem jsou hranolky, ty co se prodavaji u
> teto firmy v CR se v USA kvuli vysokemu obsahu nebezpecnych tuku prodavat
> nesmi.

Az bude u nas legislativa takova, ze hranolgy u Mckacera nebudou vyhovovat,
tak to nebudou prodavat ani tady...

Koneckoncu, pokud je tu nekdo dostatecne fundovany a pevny v kramfleci stran
prava, tak samozrejme muze podniknout patricne kroky a zkusit neco zmenit...

PK