[OT] Uraz elektrickym proudem - autobaterie?

aze azehw@volny.cz
Pátek Prosinec 18 12:07:07 CET 2009

Trochu z jiného soudku, jak je vynalézavost a trpelivost detí velká. Nekdy v
roce 1991 jsme meli první PC 286 a samozrejme hry (princ a jine DOSové).
Kluk, necelých 8 let, by u toho sedel celý den. Na "zámek" klávesnice prisel
velice rychle, stacila pinnzeta. Pak jsme kancelár premístili do prízemí,
kde byla i mríz a dve FABky. Opet az po létech jsme se dovedeli, ze kluk
témer denne, kdyz jsme nebyli doma, obe fabky odemykal a opet zamykal
sponkou na vlasy (!). Ta síla po hraní byla tak silná, ze mel tu trpelivost
si s tím hrát. Asi ho to naockovalo, vysokou udelal levou zadní a dnes je
programátorem... kdyz prijede druhý syn, ten je neco podobného, tak
nerozumím, o cem se baví....
AZE

----- Original Message -----
From: "Jozef Racek" <Jozef_Racek@tempest.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, December 18, 2009 11:57 AM
Subject: Re: [OT] Uraz elektrickym proudem - autobaterie?

Ked je ten piatok, pridam aj ja...

Ked sa mi narodilo prve dieta, tak som preventivne PO MESIACI kupil tie
"umele stopliky" do VSETKYCH zasuviek, vratane vsetkych predlzovaciek.
Preventivne.
Roky mi lezu na nervy. lebo ich musim vytahovat, ked chcem nieco
zapojit. Roky som presvedceny, ze sluzia iba na to, aby znervoznovali
dospelych, kedze deti sa aj tak vynajdu.
Ale co by clovek neurbil pre svoje deti... Stale mam VSETKY nepouzite
zasuvky, vrtane volnych miest predlzovaciek, dostupnych aj za skrinami
zastuplovane.

Ked mal starsi syn 3 roky, mladsi par mesiacov, kupil som novu zehliacu
dosku s privodnym kablom a zasuvkou na zehlicku.
Privodny kabel bol kratky, tak som rozobral zasuvku na zehliacej doske a
pre istotu som ju vylozil na skrinu do druheho dna, aby sa k nej deti
nedostali,kym kupim kabel a vymenim za dlhsi...
Na druhy den pred desiatou mi zdesena manzelka volala, ze starsi syn
vyrazil poistky tou snurou...
Kym ona kojila mensieho v druhej izbe, starsi - vtedy 3-rocny si
pritiahol stolicku, vyliezol na nu, z nej na klavir a z neho dokazal
stiahnut
rozobratu snuru zo skrine. Dovliekol predlzovacku do kuchyne, odpojil PC
zo zasuvky ( snura sa predsa lahsie vytahuje ako plastovy ochranny
stupel ;-))) )
a pripojil si "svoj" kabel. Chvilu sa s nim hral, kym sa mu podarilo
skrnut na druhej strane drotmi... Na plavajucej podlahe v kuchyni mame
dodnes vypalene koliesko velkosti 10 centovky.
Nebudem rozvijat predstavivost, co sa mohlo stat... Cele sa to odohralo
za menej ako 5 minut.

Ked som sa ho potom vecer pytal, ze co robil, tak mi milo povedal -
"hral som sa, potom z elekriky vyslahol ohen. - ALE JA SOM OHEN RYCHLO
SFUKOL....ja sa rad hram so snurami, drotami a hadicami"
Asi hodinu bol vystraseny ( manzelka asi tyzden ), ale poobede sa uz
hral s inymi "kablami" znovu. Uz si ich ale nezapajal do sasuvky, len
"akoze" dotiahol ku zasuvke a polozil na zem.

Dodo