[OT] Uraz elektrickym proudem - autobaterie?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Prosinec 18 10:27:00 CET 2009


2009/12/18  <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>:
> Ale nejlepší bylo, když jsem byl ve 14ti letech na brigádě v sušičce obilí. Jednou se tam zastavil pásový dopravník. Ten poháněl motor o průměru tak 3/4 metru. Takových motorů tam byla spousta. Tak mistr a několik dělňasů vlezli do kobky rozvaděče a já zvědavý kluk samozřejmě šel s nima. Podle štítku na motoru jsme našli stykače které ho ovládaly. Bylo to klasické zapojení 3f motoru s reverzací dvěma stykači. No... Stykače. S podobnou velikostí jsem se později setkal na lokomotivách - poctivých pár kilo mědi. Elektriku k nim přiváděly poctivé CU šíny cca 100x10mm. Ten mistr kolem toho čaroval a tak jsem ho upozornil, že NESMÍ sepnout oba stykače najednou. No to jsem tomu dal. 14ti letý kluk přece nemůže poučovat pana mistra že !?! Co ty mi kluku budeš... PRAAASK... Lidi, neviděl jsem a neslyšel ještě řadu minut po tom. Ani nevím jak jsem se z té kobky dostal. Mistr seděl na zemi kroutil hlavou a pořad jen opakoval "kurva to byla šupa" V obličeji měl vypálené Véčko jak držel prsty a mezi nimi mu to prsklo do ksichtu. Naštěstí oči měl zastíněné prsty. Ruku i obličej měl poďobané drobnými kuličkami mědi. Ze stykačů zbyly šrouby, kterými byly přišroubované k základně. Zbytek se vypařil. Ten den už se nepracovalo :-))).

No to měl docela kliku. Slyšel jsem historku o montérovi, co mu spad
asi šroub mezi ty mědi a byl pak celej popálenej a plnej těch
měděnejch kuliček. Ten na to ale umřel.

P.K.


More information about the Hw-list mailing list