[OT] Uraz elektrickym proudem - autobaterie?

petrkubac petrkubac@802.cz
Pátek Prosinec 18 08:47:49 CET 2009

> To ja jsem z chude delnicke rodiny, na baterky nebylo, musel jsem se
> spokojit se zasuvkou... Problem nastal, kdyz jsem vypalil drat k hlavnimu
> jistici I pojistky na sloupu ;-)

Rodice staveli domek v cele ctrvti rozesavenych domku napojenych na
provizorni trafostanici - spousta michacek a svarecek zapojenych na
provizorni rozvod - stale byly problemy s napetim v siti - tata elektrikar
neustale meril napeti avometem - tak jsem jako 7 lety ho zkusil napodobit
ale bananky se mi zkrizily - blesk, rana jak z pistole a vyletely vsechny
jistice vcetne nejakeho obrovskeho v te trafostanici - kdyz se rodice
vratili z kina zjistili ze jsem "zhasnul" celou ctvrt ;-))

pak jsem mel zakazano dostat do ruky jakykoliv drat dokud nezjistili, ze si
jezdim na kole pro draty na (cernou) skladku vyhozeneho elektromaterialu z
mistni valcovny ;-)) tak mi koupili vlacky -ze to bude bezpecnejsi a opravdu
bylo - a trafo PIKO melo jen tepelnou pojistku, nez ta zapla delalo krasne
jiskry - nejvetsi sranda - rozzhavit tuhu z verzatilky do bela - pak byl ode
mne pokoj ...

Zdravi Petr Kubac