[OT] Uraz elektrickym proudem - autobaterie?

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Prosinec 17 18:37:20 CET 2009

Viděl bych to asi takhle:

1. Osoba si vleze do nerezové vany, napustí vlažnou dodou a počká asi 2-3 h,
než se pořádně rozmáčí kůže.

2. Do vody nasype několik kg kuchyňské soli a počká další 2-3 h, až se sůl
dostane dostatečně hluboko do rozmáčené kůže.

3. Před vanu položí dvě měděné vaničky s kyselinou pro akumulátory,
připojené k pólům zdroje 15 V, ...

:-)

Ještě k zrádné nenápadnosti SS proudu:

Někdy v 1.-2. třídě ZŠ jsem si hrával s tzv. anodovými bateriemi typ AB120 -
byly v tom články jako v ploché baterce, ale bylo jich trochu více, celkem
120 V.

Jednou ke mě přišel na návštěvu spolužák, kterému jsem s tím chtěl předvést
nějaký pokus (pravděpodobně obloukové tavení hřebíku). Měl jsem zrovna jednu
novou a jednu starou baterii. Podal jsme mu tedy tu starou, voltmetr a dráty
a řekl, ať ji změří než přinesu zbývající věci.

O chvíli později jsem ze sousední místnosti uslyšel podivný výkřik (asi jako
kdyby někdo zkoušel řvát s rukou v puse)... - On nepoužil dráty a voltmetr,
ale dráty a jazyk... Měl na něm dvě černé, zuhelnatělé čárky, okolo nich
hnědé ovály a mězi nimi bylo několik fialových "siločar"...

PH

From: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka@gmail.com>

A neříká ta norma taky JAK?