[OT] Uraz elektrickym proudem - autobaterie?

petrkubac petrkubac@802.cz
Čtvrtek Prosinec 17 15:44:25 CET 2009

> Vzpomínám si, ¾e uèitel na praxi na prùmyslovce nám vyprávìl pøíbìh
> o tom, jak nìkdo zkratoval kabel od autobaterie s kostrou snubním
> prstýnkem na prstì. Zlato prý odkáplo a prst mu museli amputovat. Dá
> se tomu i vìøit.

Mohu potvrdit - extrémnì nízký odpor PB akumulátoru je trochu nebezpecný -
omylem jsem zkratoval autobaterii dosti slusným drátem (kolem 1mm^2) behem 3
vterin se nejprve zkrabatila izolace, pak cely drat chytil plamenem a pak
proste zmizel - zustal jen palici a smrdici pruh na obou dlanich - ale ze by
tohle byl uraz elektrickym proudem ???

U Skodovek kdyz se u akumulatoru prvni neodpojila kostra tak se dala baterka
proti kostre zkratovat klicem pri povolovani + polu - to musel byt
ohnostroj ....

Zdravi Petr Kubac