LHC - rekord online

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Úterý Prosinec 15 20:45:30 CET 2009

zalozny dodavatel sa uz buduje, novy linac nahradi ten sucasky ktory uz
melie z posledneho (ma na to vek).
Iony olova uz boli otestovane az na vstup do LHC v lete tohoto roku. V
LHC sa maju zacat urychlovat niekedy koncom buduceho roka. Fyzikalny
program je iony/iony a myslim ze uvazovali aj iony/protony. Kedze maju
iony iny pomer hmotnost/naboj energia na ktoru sa budu urychlovat bude
ina. V principe nic nebrani tomu aby v jednom ringu obiehalo olovo a v
druhom protony pokial bude zachovany synchronizmus pri danej sile
magnetickeho pola ktore ich drzi na kruhovej drahe.
b.

p.s. este k tomu kvizu zo vcera - 2x 1.8e11 protonov (0.6 pikogramu
hmoty) pri 450 GeV ma celkovu kineticku energiu ca 26kJ. Ak dobre
pocitam tak to staci na privedenie 62g medi do bodu tavenia. Uz sa tesim
ked tam bude obiehat plny zvazok pri plnej energii, tych 350MJ uz dokaze
nie len roztavit vselico :-P