OT vypocet stran kvadru

Tomas Dresler dresler@hw.cz
Úterý Prosinec 15 20:13:17 CET 2009

Ja to zkusim taky:

Oznacim r1 a r2 stenove uhlopricky prislusne ke stenam se zadanymi uhly alfa a beta, resp. delky sten a, b a vysku v. Pak

v = r1*sin(alfa) = r2*sin(beta); r2 = r1 sin(alfa)/sin(beta)

a=r1*cos(alfa); b=r2*cos(beta)=r1 sin(alfa)cos(beta)/sin(beta)

nyní vime, ze a^2+b^2+v^2=r^2, takze

r^2 = r1^2 cos^2(alfa) + r1^2 sin^2(alfa) cos^2(beta) / sin^2(beta) + r1^2 sin^2(alfa)

Z vyse uvedeneho vzorce jiz mame jedinou neznamou, r1, ostatní jsou parametry.

Ja jsem dosel (nevim, jestli me zjednodusovani je ještě spravne J) k temto vysledkum:

k =[sin^2(alfa) + sin^2(beta) – sin^2(alfa)sin^2(beta)] ^ 0.5 ; ^ 0.5 = odmocnina, sqrt

a = r sin(beta)cos(alfa) / k

b = r sin(alfa)cos(beta) / k

v = r sin(alfa)sin(beta) / k

--