OT vypocet stran kvadru

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Úterý Prosinec 15 14:04:39 CET 2009

Ale no tak, jasne ze to jde bez mocnin a odmocnin. Znam odvesny
pravouhleho trojuhelniku a potrebuji znat preponu. tan(ALFA)=b/a, kde b je
protilehla, a prilehla. sin(ALFA)=b/c (protilehla k prepone). A tedy
ALFA=arctan(b/a), a tedy c=b/sin(arctan(b/a)) ...neni-liz pravda?

Na dukaz zapomente, lze to i bez mocneni a odmocnovani, jen jsem byl liny
a ted ste mne donutil :)))

A pokud seknu chybku, omlouvam se, mam ted v hlave uplne neco jineho, jen
jsem si udelal sekundicku pauzu, nez se mi uvari voda na kafe...

--
Jiri Bezstarosti