OT vypocet stran kvadru

Pavel KREJCI krepa76@gmail.com
Úterý Prosinec 15 10:54:05 CET 2009

No ale ve finale potrebujem konkretni delky stran a tam se podle me bez
kvadratu neobejdem, proto se ptam na konkretni vysledek.
Ja se v tom myslenkovem pochodu nejak zamotavam. Pro jakykoliv kvadr plati,
ze kdyz chci udelat jiny kvadr k nemu podobny, tak dostanu k*X, k*Y a k*Z na
to ty uhly znat nepotrebuju. Pro pochopeni mi tam chybi nejaka ta rovnice,
zrejme nemam takovou predstavivost ani po ranu.

_Vyjadeni vzajemnych pomeru vsech stran_.
Treba Y/X=tg(fi) Y/Z=tg(theta) a z toho X*tg(fi)=Z*tg(theta) ale porad
nevidim tu presmycku na k*X, k*Y a k*Z

_pomer na horni strane_  X/Z = tg(theta)/tg(fi) chybi mi presmycka na k*S

_zname pomer ulopricky na horni strane a vysky_  tady jsem se zasek, protoze
neznam tu uhlopricku a neznam ani uhel telesove uhlopricky (elevaci) muzu
sice napsat ze sin(elevace)=Y/R a dal pro vysku a uhlopricku
Y/uXZ=tg(elevace) ale porad mi to nedocvakava

_muzeme vycislit uhel <(R;Y)_   ja "vycislim" uhel <(R;XZ) =elevace =
arcsin(Y/R)

_vycislime uhlopricku_  napriklad uXZ*tg(elevace)=R*sin(elevace) =>
uXZ=R*cos(elevace) = uXZ=R*(arcsin(Y/R)) jenze Y stale neznam... jsem v
koncich

PK