Rozpoznani pinu na USB konektoru zakladni desky

Jiri Bezstarosti jiri@bezstarosti.cz
Pondělí Prosinec 14 22:53:05 CET 2009

Kdyz se pripoji pull-up 1k5 ze 3V na datovy drat USB, znamena to
pripojeni USB zarizeni. Jaka je rychlost komunikace se pozna podle toho,
jestli se pripoji pull-up na D+ a nebo D-... Takze pripojenim takoveho
pull-up by mohly Windows zacit vykladat, ze bylo pripojeno
vysokorychlostni (nebo co to placa) zarizeni na USB... a pak ze jde o
nezname zarizeni, pac vice se jim uz s ubohym pull-upem vykomunikovat
nepovede ;).

Takhle se resi treba u AT91SAM7S256 pripojeni k USB (treba k PC), kdy se
zarizeni ohlasi tim, ze az to nebehne, teprve se programem pripoji onen
pull-up (pres tranzistor) na D+ USB, a kdyz zacne OS zapasit se
zarizenim (spravne enumerovat ho?), MCU uz bezi a muze to resit.

5V mate, jak udelat z 5V 3V zrovna Vam radit nemusim a 1k5 odpor jiste
taky najdete. Ze by se neco znicilo z 3V pres 1k5, kdyz ten pull-up
zapichnu do neceho spatneho, bych se moc nebal, ale i tak se pojistim,
takze pokud, jen na Vasi zodpovednost, ja si meju ruce :))).

--
Jiri Bezstarosti