Re: Re: jak na mikrofoní předzesilovač pro MCU?

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pondělí Prosinec 14 17:02:03 CET 2009

> najprv si urci v akych intervaloch napatia sa mozes pohybovat v ramci AD prevodnika.
0 až 2.5V. To stojí v e-mailu, na který jsi reagoval.

> Potom sa treba zamysliet nad tym, ako tie vstupne obvody
realizovat. Uz odhadom je jasne, ze bez troch OZ sa asi nezaobides, treba
totiz prenosovu funkciu kde je zosilnenie a posun.

Posun realizuju dvěma odpory (odporový dělič) a jedním kondenzátorem.

> Trochu inak by to bolo pri logaritmickej, ale tu by som zatial nechal tak.
Co bych dělal s logaritmickým zesilovačem? Potřebuju lineární filtr, takže bych to pak delogaritmoval v tom slabém MCU?

> Zosilnenie je dobre urobit vo viacerych stupnoch. OZ budu totiz asi velmi pravdepodobne
zakmitavat.

Můžeš mě prosím víc postrčit? Proč lze s jedním tranzistorem podle pana Anděla docílit 40dB zesílení a s jedním OZ ne?

> V nejakom tusim circuit cellar, ci ako sa vola tento platok,
bola konkretna schema aj s popisom podobneho predzosilnovaca a nejakou
podrobnejsou omackou okolo vyberu OZ.

Já jsem hledal, ale nic jsem nenašel. Možná tak nějaký dvoutranzistorový stupeň, kde ty tranzistory jsou DC vázané a zpětná vazba jde přez oba tranzistory. Ale v tom se nevyznám.

> Dalsi krok, treba sa zamysliet nad dalsimi blokmi ...
Zamyslil jsem se. To je vidět z e-mailu, na který jsi odpovídal.

> pride moja oblubena maturita s kondenzatorom
Co je ta oblíbená maturita s kondenzátorem?

Vojta