Digitronohodiny od Knellera Re: Jak poslat z prikazoveho radku nekolik znaku na COM

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Prosinec 14 12:45:00 CET 2009

Jojo dekuji.

Abych vysvetlil - ono se to bude mozna nekomu hodit.

Zminene hodiny jsem nemohl pouzivat, jelikoz samy o sobe se silne
rozchazely (musel bych dostavit nejak krystal a i tak by to nebylo uplne
idelani). Dalsi moznosti je pouzivat DCF nebo GPS.

U me v byte je DCF prijem naprosto tragicky a prestoze se detekce DCF
telegramu v poslednich verzich silne zlepsila tak se cas od casu
stavalo, ze to ukazovalo bludy. Nechapu proc neni DCF implementovano s
nejakym omezenim - je jasne, ze pokud prijmu z DCF cas od posledni
synchronizace radove o minuty jinde nez kolik je v hodinach tak to asi
neni spravne prijato a mel bych to zahodit. Bohuzel - cas se posune
klidne o 10h bez pardonu.

GPS by asi bylo OK, ale musel bych prijimac strcit ven (nebo aspon
antenu) a jeste tahat ven kabel skrz okno coz nehrozi.

Tak jsem vcera zkoumal sekvence kteryma se ty hodiny ovladaji po RS232.
Ty sekvence nikde nejsou popsane. Nicmene jsem zjistil, ze jsou to
prikazy Rxx a Wxx kde x jsou cisla registru v hodinach. Tedy kdyz
poslete napr. R03 tak hodiny vrati aktualni cas. Pokud potrebuji nejaky
registr prepsat tak prikaze Wxx tedy W03 11:48:16 vlozim do hodin
aktualni cas.

Takze jsem se rozhodl, ze na COM meho serveru beziciho vedle pripojim
hodiny a do cronu dam jednou za hodinu volani tohoto BASH skriptu:

#!/bin/bash
stty -F /dev/ttyS3 cs8 parenb -parodd cstopb 9600
prikaz='W03 '`date +%r`
echo $prikaz > /dev/ttyS3

tim se mi hodiny jednou za hodinu sestelujou a k hodinam natahnu holt
tenky kablik jen dirou ve zdi (ktera tam uz stejne je).

Radek Vicek