jak na mikrofoní předzesilovač pro MCU?

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Pondělí Prosinec 14 03:48:51 CET 2009

Dobrý den.

Prosím o radu analogovému neuměteli. Dělám na dekodéru morseovky. Snažím se udělat co nejvíc práce v kontroleru. Kontroler sampluje analogový signál 10 bitovým A/D v rozsahu 0 až 2.5V. Pokud bych chtěl dekódovat běžným elektretovým mikrofonem, jaké zesílení potřebuju? Nějak se v těch jednotkách akustického tlaku nevyznám.

Metodou pokus omyl jsem došel k zesílení 100x což je 40dB, ale pořád to nestačí. Je rozumné dosahovat tak velkého zesílení jedním operačním zesilovačem? Je třeba nějaký špeciální nízkošumový? Existují nějaké rozumně dostupné a rozumně drahé mikrofoní předzesilovače nejlépe s AVC, které by můj problém řešily jednoduše?

Díky,
Vojta Bubník

Apropos, docela zajímavá úloha, řešit tónový dekodér s šířkou pásma 100Hz, středem 600Hz, lineární fází a útlumem 45dB na 16 bitovém MSP430 kontroleru na 8MHz, bez násobičky a s 256B RAM. Dekodér morseovky mi už funguje obstojně, jen samplovací kmitočet je pouze 2.4kHz, takže první alias začíná na 1.7kHz. U rádií pro příjem morseovky to nevadí, ty mají mezifrekvenční filtr šířky 800Hz, 500Hz či méně. U rádií se SSB filtrem aliasy budou vadit a netuším, jestli se mi s tak slabým ne-DSP kontrolerem vydaří.