Vypocet maticoveho multiplexu

Jozo svk421@zoznam.sk
Čtvrtek Prosinec 10 06:34:59 CET 2009

> Stejne at o tom premyslim jak chci tak mi z toho vychazi pouzit
> expandery ala MCP23S17 (stoji 50Kc a staci mi dva pro 64 sloupcu),
> ktere maji 16 portu a muzou viset vsechny na SPI z MCU. Vzniknou z
> toho pak nezavisle moduly po 16 sloupcich a 9 radcich, kam privedu jen
> napajeni, SPI a devet radkovych linek. Muzu je kaskadovat co srdce raci.

Na taketo veci sa zvyknu pouzivat prudove budice - daju vacsi prud ako
expander (co je nutne kvoli multiplexu) a navyse ho stabilizuju, cim
zabezpecuju rovnomernu svietivost lediek. Retazia sa rovnako ako ine
shift registre. Robi ich vela firiem, napr. aj tato:

http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tlc5927.html

j.