gelove aku

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Středa Prosinec 9 20:01:03 CET 2009

> Dobry den,
>
> musim zalohovat napajeni v zarizeni, ktere ma krabici s krytim IP65. V
> soucasne dobe pouzivam LiPol akumulatory, ale vzhledem k nepovedenemu
> rizeni nabijeni od inzenyru ze Siemensu je to neudrzitelny stav.
>
> Do zarizeni by se vesel maly gelovy akumulator, ktery by se dobijel jen
> malym proudem 0,1C . Je to jen zalozni aku, z 99 procent nikdy nebude v
> cinnosti.
>
> Ted mne trapi dve veci:
>
> 1. pracovni poloha .... u zarizeni neni jasne, v jake poloze budou
> montovana. Bude to vadit akumulatoru?

U většiny gelových akumulátorů píšou, že pracovní poloha je libovolná, někteří
výrobci zakazují polohu "hlavou dolů", tj. ventily dolů, ale třeba já takto
provozuji několik gelovek několik let (jsou přidělané ke stropu opravdu vzhůru
nohama) a nikdy z nich nic nekapalo ani neměly žádný jiný problém.

> 2. krabice je zatesnena .... co to udela?

BOOOM! :-) Nu, zde mám obavu, že většina výrobců zakazuje těsnou montáž. Možná
se najdou výjinky, ale co jsem kdy viděl, tak to nebylo povoleno... Je pravdou,
že I=0.1C je málo, ale pokud by tekl trvale (tj. nemělo by to napěťové
omezení), tak by podle mne nějaký ten odfuk asi časem nastal...

> Diky za odpovedi.
>
> Oja

Zdraví Pavel