dvd rekordery

Dusan Dolezal duffa@inmail.cz
Středa Prosinec 9 12:43:37 CET 2009

> P.S. muzete mi nekdo logicky vysvetlit, proc je propastny cenovy rozdil
> mezi HDD rekorderem s DVB-T , pokud k nemu prilepi DVD za par stovek?
> Prodava se za 4 krat a vic krat tolik...

Duvod je IMHO prosty, ty HDD rekordery na ten stream vubec nesahaji, jen ho
hrnou na disk tak jak leze z DVB-T, neni na to asi potreba ani zadny velky
vykon ani o moc vic funkcnosti co uz to umi. Zatimco DVD rekorder z toho
musi udelat regulerni DVD, udelat tam aspon nejake zakladni menu, nejaky
zakladni strih, umet vypalovat, pracovat se sessions atd. Neboli musi mit
(mj. i proto ze ma, tedy aspon predpokladam ze ma, i analogovy vstup) MPEG2
enkoder a taky odvadet poplatky MEPG LA. Tohle vse je dokonce nevyhoda proti
tem jednoduchym nahravatkam protoze DVD rekordery naopak ten stream neumi
ulozit tak jak je a pak ho tak vypalit ale vzdycky ho dekoduji a znovu
koduji, aspon vetsina z nich to tak myslim dela (resilo se to v nejakych
diskusich).

Dusan Dolezal