reverzace 3f motoru

Holas holas@holas.info
Úterý Prosinec 8 15:18:04 CET 2009

Zdravim
Hmm, je to jednoduche, v kazde fazi jeden optoclen
se spinanim v nule.
Jiz nekolik let pouzivam u jednoho typu zarizeni spinani
asynchronniho trifazoveho motoru (cca 1kW) zapojeni
se tremi triaky (myslim ze TIC236M), ktere maji kazdy
v ridici elektrode do serie zapojeny MOC3041 a odpor 150 ohm.
Vstupy vsech tri optoclenu jsou spojeny do serie a spinany tranzistorem.
Triaky maji kazdy maly chladic. Zatim nebyl jediny problem.
Cenove to je za par korun (celkem asi 150).
Je to pouzito na spinani odstrediveho cerpadla.
Bobes