[OT] Kvalitni usporne zarovky IKEA

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Prosinec 7 14:07:54 CET 2009

No ja jsem dve LED svetla (takove ty v pouzdru 12 halogenky) rozebral a
obavam se, ze tak jak je to udelane bude zivotnost ledek mala - nebo
spis nebude takova jaka by mohla byt.

Byl tam jen kond na vstupu jako omezeni proudu, usmernovac, vyhl
kondenzator ledky seriove a zenerka antiparalene. U te jedne nebyla ani
ta zenerka.

Takze je jasne co se stane kdyz zapnete svetlo v okamziku kdy je v siti
230V a neni nabitej kondik na vstupu.

Ja mam ted skoro vsude zarivky od Osramu co maji uvedeno 500k on/of,
ktere startuji celkem rychle (jen jednou pri zapnuti bliknou) a udajne
namaji bezne elektrody - je fakt ze jsem prohlizel tu nejstarsi 20W co
mame a necerna u elektrod jako normalni zarivky. Jen ta cena je strasna...

Radek Vicek