[OT] Kvalitni usporne zarovky IKEA

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Prosinec 7 11:23:11 CET 2009

A co vlastne chcete merit? Mimochodem my jsme meli pro zmenu zemepisarku
a biolozku, ktera byla take velmi zajimava ... - jenze ted jsem uz
starsi a chytrejsi a plne si uvedomuji dusledky Newtonova gravitacniho
zakona, kde ten stary pan zapomnel krome konstanty k jeste konstantu l
(vek) ve treti mozna 4. mocnine, ktera dramaticky meni situaci.

S tim zhasinanim je to IMHO tak, ze musite zapocitat spis opotrebeni
zarivky/zarovky jejim zapnutim a tedy naklady na amortizaci celeho
retezce. Pokud bezna zarovka vydrzi treba 300 zapnuti (realita pro 25W
zarovky s malym zavitem - bez rozdilu vyrobce) a stoji 60Kc tak vas
jedno zapnuti stoji 20 haleru. To je zhruba tolik kolik ta zarovka
prosviti za dve hodiny pokud se nepletu.

Radek Vicek