Fotovoltaika v praxi

aze azehw@volny.cz
Pondělí Prosinec 7 01:46:46 CET 2009

Za 16 tisíc se dnes prodávají 280W panely. Nejdu nic kupovat zítra. Taky se
mi to moc nezdá, proto hledám informace od těch, kteří alespoň nějakou dobu
mají. Asi objedu ty v okolí, o kterých vím. Abych pravdu řekl, mám víc obav
z byrokracie kolem toho než s technikou....
AZE

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, December 07, 2009 1:16 AM
Subject: Fotovoltaika v praxi

kW netuism, ale  VUT v Brno ma na strese 100Wp panel Solartec a zde jsou
data
http://www.ueen.feec.vutbr.cz/laboratory-of-unconventional-energy-conversion/mereni_info.php

Jen tak cvicne jsme mrkl na data za rok 2008 a podle vseho vyrobili bez
optimalizace, rekneme 70kWh pri 13Kc to dela 910Kc
Pokud kouknu do ceniku Solartecu tak aktualne prodavaji 180 Wp, 24 V -
monokrystalicke panely za 16.184,- , pokud budu predpokladat, ze panel
vyrobi 1,8x 910,- tj 1638/rok vychazi mi prostá návratnost jen za panel 10
let, kde mame upevnovaci konstrukci, kde mame istatni instalacni materiál a
kde mame stridac. To nepocitm pokles vykonosti starnuitm panelu, ztraty v
menici, omezenou zivotnost menice atd. Stejne tak nepocitam, snizovani
vykupni ceny. A to je Brno relativne nejslunecnejsi misto v CR.
Jsem blbej ja nebo ti co si porizuji FV elektrarny a rikaji tomu skvely
bussines?

Tom