[OT] Kvalitni usporne zarovky IKEA

Neděle Prosinec 6 17:12:21 CET 2009

asi se musi ohrat na provozni teplotu. Kdyz byly deti mensi, dost jsem
experimentoval s menicem pro  zarivku nad akvarium - nechtěl jsem jim tam
tahat 220V. Tehdy jsem si myslel ze zarivka by se mela rozsvitit pokud mozno
napetim se studenymi katodami - ze zhavenim katody sklo cerna. Opak je
pravdou - katody pri tom rychle ztracely emisni schopnost a zarivka vesele
cernala. Lepsi zarivky maji pomaly start, ale to je mozna 0,5 vteriny na
ohrati vlaken. Pak je asi jestě celkove zarivka chladnejsi a nez se ohreje,
ma uvnitr mensi tlak a vetši napeti (mensi proud).
Andel

----- Original Message -----
From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, December 06, 2009 4:35 PM
Subject: [OT] Kvalitni usporne zarovky IKEA

Znama podlehla ceske Ikea manii, tedy domeni, ze IKEA=kavalita a  koupila si
spoustu uspornych zarovek
http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/90131407
Dnes to komentovala slovy, super, rano vstanu, rozsvitim a nez ta zarovka
zacne svitit tak jiz odchazim do prace a zhasinam, o vikendu pro zmenu drive
vyjde slunce nez se zarovka rozsviti.

Subjektivne musim konstatovat je to hruza rozsvitite, chvili nic pak blik a
pokud je sero tak  vidite , ze to zaclo produkovat svetlo, nasleduje velice
pomaly najezd a plneho vykonu dosahuje tak po 5minutach, fakt fruza.

Nepatral nekdo cim to, ze tyhle levne smejdy startuji tak pomalu?

Tom