OT Ako nastavit router

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Prosinec 4 19:50:54 CET 2009

S LAN stranou problem nemam.

WAN strana je nastavena "automaticky", kedze mam IP pridelovanu dynamicky.

Problem je, ze na zaklade informacii ktore dostane cez DHCP na strane WAN si nastavi blbo routovaciu tabulku. Pozrite si tu tabulku z mojho prveho mailu: nie je tam defaultny route (ako je napriklad posledny riadok v obrazku 4-32 na strane 65 manualu). Ja viem ze sa niekedy explicitne neuvadza, ale toto asi nie je ten pripad - kym ho manualne nezadam, internet mi nejde. Jediny rozumny route do WAN co v tej "defaultnej" tabulke je, je s maskou 255.0.0.0, t.j. mi von routuje len pakety pre IPcka 195.xxx.xxx.xxx - a 1/256-tina internetu, to je predsalen trocha malo... ;-)

wek