Elektrocentrála - napájení PC

Mates kmates@iol.cz
Pátek Prosinec 4 10:41:58 CET 2009


Pozeptal jsem se jak problém řeší u nás (hodně velké MG).
Mimo to co již bylo řečeno (pravidelné strarty)
1. Používají "zimní" maftu která má prý výrazně vyšší trvanlivost
2. Každý rok se dělají testy na stav nafty (asi nějaký chem. rozbor)
3. Pokud by rozbor nevyšel nevyhovující naftu vykoupí
    rafinerie v Kralupech která ji znovu zpracuje.

Mates

Jozef Racek napsal(a):
> 
> S tym dlho stojacim motorom je samozrejme pravda, prave preto sa do 
> prevadzkovych predpisov dava to pravidelne startovanie a minimalna doba 
> behu, aby sa motor trochu zahrial, premazal,
> a tak celkovo "rozhybal"
> Pri vacsich motoroch je pridavny ohrev motora, oleja na teplotu skoro 
> prevadzkovu rieseny elektrickym ohrevom ( zvycajne pridamym zvonku) vo 
> forme
> vyhrevnych pasov ( zlozenych z odporovych drotov), aby motor pri starte 
> a prvych minutach tolko netrpel, ale na domace pouzitie to nie je ( kto 
> by to platil...nakup, ale hlavne prevadzku)
> 
> Co sa tyka paliva - obycajne nafty, tak tam sa do nadrzi davaju 
> miesadla, takze kazdych x hodin elektomotory "rozviria" naftu, aby 
> nebola v klude a nesnazila
> sa separovat do frakcii. Raz rocne byva naozaj celkove vycerpanie a 
> vymena nafty v nadrzi. ( pozor - tie nadrze pri vacsich vykonoch idu do 
> niekolko m^3 ! )
> Nikdy sa mi nepodarilo zistit, co s tou naftou potom robia...
> Bez miesania je vymena nafty tusim kazde 4  mesiace. nepamatam presne.
> Zasa to ale pre domace pouzitie asi  nie je. Vacsim motorom asi mensie 
> usadeniny nerobia problem, potrubia su "trochu vacsie" - napr. take asi 
> 3/4" trubky...;-)))
> Vyfuky k tomu tiez "ladene" potrubia s priemerom do cca 35-40 cm. 
> Spotreba radovo niekolko desiatok az stovak litrov/hod...
> 
> Doma by som si vedel predstavit povedzme kazde 2 mesiace zliat nadrz MG 
> do bandasky a presunut do auta  a do MG naliat novu. Ale je to celkom 
> praca navyse a nieco, na co clovek musi mysliet, pripadne si musi riesit 
> nejake externe pripomienkovanie...
> Tu je vhodne zvazit rovnaky druh paliva ako ma (denne) pouzivane auto.
> Na domace pouzitie by som ale asi isiel do benzinoveho motora. ( aj kedm 
> mam auto na naftu)
> 
> Dodo
> 
> 
> RV wrote:
>> No ja nad jednim 650kVA sedim a tak slysim kdyz jej kolega jednou 
>> mesicne dojde nastartit. Dokonce myslim, ze mi rikal, ze musi jednou 
>> rocne tu nadrz co v tom je otocit, aby se tam prave asi neusazovaly ty 
>> biohnusy.
>>
>> To, ale nemeni nic na tom, ze jakykoliv motor co dlouho stal je v 
>> zoufalem stavu. To je pak lepsi odpojit zapalovani a nechat jej treba 
>> nekolik minut protacet starterem aby se to namazalo.
>>
>> Radek Vicek
>>
>> Jozef Racek napsal(a):
>>>
>>> Neviem, ako male generatory, ale vacsie ( 100 -1600kVA ) sa startuju 
>>> raz mesacne, pricom minimalna doba behu je nastavena tusim na 10 minut.
>>> - zavisi samozrejme na vyrobcovi, prevadzkovych podmienkach  a 
>>> prevadzkovych predpisoch, ktore tam da. Pri velkych generatoroch je 
>>> to relativne jedno, kedze asi vsetci vyrobcovia
>>> "skladaju" z dielov - teda pouzivaju sa motory asi od 3-4 vyrobcov, 
>>> generatory asi od 3 a vsetky predavane motorgeneratory su ich 
>>> kombinaciou...
>>>
>>> Prevadzkove predpisy byvaju teda velmi podobne.
>>>
>>> Dodo
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list@list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 


More information about the Hw-list mailing list