Elektrocentrála - napájení PC

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Pátek Prosinec 4 09:14:49 CET 2009

S tym dlho stojacim motorom je samozrejme pravda, prave preto sa do
prevadzkovych predpisov dava to pravidelne startovanie a minimalna doba
behu, aby sa motor trochu zahrial, premazal,
a tak celkovo "rozhybal"
Pri vacsich motoroch je pridavny ohrev motora, oleja na teplotu skoro
prevadzkovu rieseny elektrickym ohrevom ( zvycajne pridamym zvonku) vo
forme
vyhrevnych pasov ( zlozenych z odporovych drotov), aby motor pri starte
a prvych minutach tolko netrpel, ale na domace pouzitie to nie je ( kto
by to platil...nakup, ale hlavne prevadzku)

Co sa tyka paliva - obycajne nafty, tak tam sa do nadrzi davaju
miesadla, takze kazdych x hodin elektomotory "rozviria" naftu, aby
nebola v klude a nesnazila
sa separovat do frakcii. Raz rocne byva naozaj celkove vycerpanie a
vymena nafty v nadrzi. ( pozor - tie nadrze pri vacsich vykonoch idu do
niekolko m^3 ! )
Nikdy sa mi nepodarilo zistit, co s tou naftou potom robia...
Bez miesania je vymena nafty tusim kazde 4  mesiace. nepamatam presne.
Zasa to ale pre domace pouzitie asi  nie je. Vacsim motorom asi mensie
usadeniny nerobia problem, potrubia su "trochu vacsie" - napr. take asi
3/4" trubky...;-)))
Vyfuky k tomu tiez "ladene" potrubia s priemerom do cca 35-40 cm.
Spotreba radovo niekolko desiatok az stovak litrov/hod...

Doma by som si vedel predstavit povedzme kazde 2 mesiace zliat nadrz MG
do bandasky a presunut do auta  a do MG naliat novu. Ale je to celkom
praca navyse a nieco, na co clovek musi mysliet, pripadne si musi riesit
nejake externe pripomienkovanie...
Tu je vhodne zvazit rovnaky druh paliva ako ma (denne) pouzivane auto.
Na domace pouzitie by som ale asi isiel do benzinoveho motora. ( aj kedm
mam auto na naftu)

Dodo