Zarivka - meranie

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Středa Prosinec 2 12:48:19 CET 2009

Vdaka za zmarneny cas.
Vysledok tvojeho merania potvrdzuje aj vseobecny nazor na dobre vlastnosti
el. predradnikov, ale aj moju opatrnnost pri preberani takychto nazorov.

Ak si odmeral (predtym) iba spotrebu, vychadzal ohurujuci rozdiel. Ale
polovica tejto hodnoty bola iba zavadzajuca, sposobena poklesom svetelneho
vykonu o 14 az 22%, uz ten udaj o spotrebe vyzera inac.
Ak by som chcel byt demagog pouzivajuci podobne principy propagacie, mohol
by som tvrdit ze klasicka ziarovka je uspornejsia. Vymenou tej trubice za
10W ziarovku spotreba elektriny vyrazne klesne   :-))  Ze sa zmeni aj
(neporovnatelne) svietivost taktne zamlcim.

To tu zase dostanem ...    :-)
Hoci som nikdy netvrdil, ze elektr. predradniky su zle. Ale ja zvyknem kazdu
novinku brat opatrnne. Napriklad zivotnostou klasickej tlmivke urcite nemozu
konkurovat.
A hlavne tu (v HW-news) by sme mohli ponechat reklamne keci obchodnikom a
zostat pri skutocnych parametroch.
Iba zmenou sposobu merania (ten druhy je podla mna realny)  si ziskal
hodnoty ucinnosti 1 : 2

Byva uzitocne sa drzat hesla "Doveruj - ale preveruj "   ...

                                                Milan  Mlynarčík