Stolni frezka MF70

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Úterý Prosinec 1 15:55:57 CET 2009

Puvodni zprava ze dne 1.12.2009 od Martin Šaněk:

> Sakra... kam na ty hračky pořád chodíte!!! :-) To je
> n-e-u-v-ě-ř-i-t-e-l-n-é co se vám po domácnosti pořád válí.

No jo, ale kam to ma clovek porad davat, takovych kramu :-)

> Tu CNC frézku to jste dělal sám? Nebyla by nějaká dokuemntace? Když
> si vzpomenu, jakým způsobem dělám občas svoje krabičky a pak vidím
> tohle, bere mě čert....

Tu mechaniku jsem sam nedelal, myslim jako uplne od zacatku. Koupil
jsem takovy polotovar. Ale nic moc, musel jsem to trochu vylepsit a
jeste se na tom bude hodne co dodelavat, mam leccos pripraveneho, ale
ted jsem zrovna nemel moc casu. Zatim to vypada takhle:

http://picasaweb.google.cz/clexpertcz/DruhaPraceCNCFrezkyVrtaniDoDreva#5363228702844741954

Ta bila lamino deska je jen na hrani, testovani, proste kdyz jsem ji
ucil pracovat, aby se mi hned sama neznicila. Ta tam nebude, misto ni
budou T-drazky.

Ted uz bych ten polotovar nekoupil, ale udelal bych si to sam po svem,
protoze to neni uplne idealne navrzene. Nicmene zase za ty prachy to
docela slo. Ale to je vazne jen zaklad.

Mam tu nachystane hlinikove profily pro stul s T drazkami, jen to musi
nekdo prisroubnout. Mam vymyslene kompletni zakrytovani, jen to musi
nekdo narezat a sesroubovat. Mam tu pripravene energericke retezy. Ale
to vsechno zase ceka na doplneni cidel dorazu, nulovych poloh,
premyslel jsem i o digitalnim odmerovani. Dale mereni nastroje a hrany
obrobku, kameru... Vse vymysleno, jen to zrealizovat.

Elektroniku mam hotovou zatim tu nejdulezitejsi, tj. drivery,
interpolaci a zdroj, ten vypada takhle, vpravo uz ted je ta
elektronika rizeni:

http://picasaweb.google.cz/clexpertcz/ZdrojRidiciJednotkyCNC#

Jeste musim udelat komplet tu digitalni cast kolem vsech tech senzoru,
aby to bylo kompletni, a pak uz se bude zase jen vylepsovat.

Nemuzu se tomu nejak extra moc venovat, tolik casu nemam, ale vicemene
je to ve funkcnim stavu, kdy se na tom da slusne pracovat. Koneckoncu
tohle je vyrobek (nedavno tu sla o nem diskuse), pro ktery jsem na tom
prave frezoval ty polypropylenove dily:

http://picasaweb.google.cz/clexpertcz/OdvijecProvazu#

Videa k tomu frezovani mam na youtube.

Jinak ucelem tohoto stroje je normalni nenarocne CNC obrabeni plastu,
hliniku, plosnych spoju, plechu apod. Jeden zdejsi clen pro to
vymyslel termin sranda frezka. Nedelam si nejake naroky na tuhost nebo
na obri rozmery a hmotnosti. Ani se nechci porovnavat s ostatnimi
staviteli frezek. Moje frezka je proste prizpusobena mym narokum,
nejsem zadny sileny strojar, nevyrabim dily pro raketoplan, nemusim
v tomto mit to nejlepsi a nejdrazsi apod.

Jsem rad, ze to dela, co to dela. Vysledky zatim plne odpovidaji mym
pranim, v podstate se splnila vsechna ma ocekavani, se kterymi jsem do
toho sel. A to je pro me to nejdulezitejsi.

Nejake fotky a videa:

http://picasaweb.google.cz/clexpertcz

http://www.youtube.com/clexpertcz

Petr Zahradnik, pocitacovy expert